hits

Vre treningsprogram

Du m drive deg selv

Skrevet av Vibeke

SATS You er ikke for deg med drlig motivasjon. Men du lurer kun deg selv.

I tte uker har jeg og tre av mine kolleger testet ulike program p SATS. Mlet var se om vi ble bde i bde sterkere i kroppen og mer motivert. I alle fall for kollega Ida og meg som testet SATS You-prosjektet som gr over tte uker. Inkludert er tre kter med personlig trener, og innmelding p din egen side der du fr tips om hva du skal gjre og kan gjre. Tipsene flger det du oppgir til PTen at du er villig til legge inn i lpet av de to mnedene.

Opplegget er inkludert i medlemsavgiften du betaler hver mned.





Det er flere generelle fallgruber ved prosjektet. Sykdom er den ene, alle blir vi syke en gang i blant, for min del gjaldt det bde meg selv og sykt barn. Jeg hadde strengt tatt ikke tenkt s mye p at det ville vre hemmende, men det var ikke spesielt bra for motivasjonen.

Noen ganger har du ferie ogs. Og fridager korter ned p effekten av treningen.

Det er viktig vite at SATS You frst og fremst er en puff i ryggen til komme i gang. Du fr oppflging, men tre mter i lpet av tte uker er ikke nok til ikke sluntre unna. Personlig tror jeg at om SATS hadde lagt til en PT-time til, s ville det blitt et treff annenhver uke og det ville presset meg mer til prioritere treningen enda mer.

Vi har hatt en glimrende personlig trener i Christian Roness. Hans mte lre bort p og motivere har passet meg utmerket. Jeg er ingen treningsjunkie, og nr jeg ser p egen treningshistorie fra barnsbein av, s har jeg aldri vrt det. Jeg var innom mange grener, men ble sjelden lenge av gangen til bli skikkelig god.





Sats You fungerte imidlertid bra for meg p flere mter.

Jeg merket godt fremgang i begynnelsen fr jeg ble syk og etterp fikk sykt barn. Etter pske synes jeg ikke fremgangen ble s stor. Men jeg gikk omtrent fra 0 og doblet vektene underveis, s fremgang var det. Mangelen p videre fremgang er min egen unnasluntrerskyld.

Jeg fikk et enkelt, men effektivt treningsprogram. Det gjorde at jeg for frste gang har lrt god treningsteknikk siden jeg fikk gjort det flere ganger. Det var utrolig tilfredsstillende, og enda viktigere for min motivasjon enn jeg har klar over da vi startet.

Jeg er alltid svrt positiv til at jeg skal f til mer enn jeg gjr fr jeg begynner, ikke minst tror jeg alltid at jeg skal f trent oftere enn jeg bde er villig til egentlig og i forhold til hverdagen. Jeg lrte imidlertid ogs at det passer meg perfekt ha en realistisk personlig trener som legger opp et enkelt, effektivt program som gr p 30 minutter. Der kjente PT Christian Roness meg bedre enn jeg gjorde.

Jeg synes egen innsats har vrt litt for laber, og veldig typisk for meg. Skjerpings! Men jeg vet jo at jeg ikke kommer til skjerpe meg. Derimot tror jeg ikke det blir s vanskelig fortsette fremover med sporadisk trening.

Jeg sier som PT Christian. n gang er utrolig mye bedre enn ingen ganger. Det vre rets beste nyhet for oss halvveis treningsvegrere.

PS: Jeg er et vanedyr, s jeg digget ha et enkelt repetetivt treningsprogram, men under siste time viste Christian Roness meg alternative velser man kan variere med og de var enkle lre, kanskje fordi jeg har ftt trent s mye teknikk.

Her kan du sjekke ut min adskillig bedre trente kollega Annemarte gjre bulgarske utfall og enarms pushup.





Foto: Morgan Flame, Mediehuset Nettavisen