hits

Vibeke

Yoga hihihi

Skrevet av Vibeke

Yoga ? hihihi

Er det bare meg som fler meg som en idiot?

Du kan i alle fall banne p at nr yogainstruktren ber deg om ? slippe tak i alle tanker du har i hodet?, s melder det seg hundre nye og unyttige hos meg.

Jeg er i teorien en yogaentusiast ? faktisk. Jeg liker flelsen jeg fr av strekke kroppen, samtidig som jeg styrker den. Jeg har en stillesittende jobb og yoga fles faktisk nyttig for mitt fysiske velvre.

S hvorfor er jeg da som en vilter loppe nr instruktren griper fatt p timen? Hvorfor stritter jeg s imot hengi meg til denne ene timen av mulighet til koble ut?

Yogainstruktr: G inn i deg selv, tenk p fremtiden!

Meg: Om denne timen slutter 1115, s rekker jeg akkurat litt over en time tilbake p jobb fr jeg skal ut p ny jobb. What to do? G tilbake, spise lunsj, g rett til annen jobb? Hva rekker jeg? Slutter virkelig timen 1115?

Yogainstruktr: De av dere som bruker Ojai-pusten, sette den inn n.

Meg: Hvorfor puster jeg alltid omvendt, alts inn nr jeg skal puste ut?

Yogainstruktr: Kjenn at dere er i dere selv

Meg: Lalalalalalalalala, kanskje dn butikken har den leken som vi tenkte kjpe til minsten.

Skjnner du? Er det bare meg som tenker p innkjp og jobb nr yogainstruktren ber dem tmme hodet for alle tanker?

Forrige uke trente jeg yoga som en del av mitt SATS You-opplegg som ledd i styrke og mobilitetstreningen som en av mine tre planlagt treningskter. Det var en veldig bra time. Og jeg er alts verken fersk i yoga eller synes at instruktren driver med tys. Dertil fler jeg meg passe fnisete og dum der jeg str. Og slik har det alltid vrt. Med andre ord er jeg vel ingen flink student eller utver, men jeg LIKER det virkelig.

Det jeg imidlertid finner er at teorien er god, og ettersom timen skrider frem s kobler hjernen mer ut og kroppen mer inn og jeg konsentrerer meg mer om velsene og mindre om hverdagslivet.

Men det er kanskje ikke bare jeg som fler at starten p en yogatime er som trykke p en (barnslig)omvendt bryter?

PS: Jeg vil understreke at min innstilling ikke har noe med SATS yogainstruktr gjre. Skylden er helt min egen.

OMTRENT SLIK HAR JEG DET


Og s doblet vi vektene

Skrevet av Vibeke



Det fles uendelig kjipt skulle teste et tte ukers kom i form-opplegg nr jeg blesyk og hindret fra trene i to av dem.Men som PT Christan sier "det er i alle fall realistisk for mange som forsker dette". S dermed var det med bunkret opp drlig samvittighet og litt misforsttt skuffet over meg selv-flelse at jeg stilte til andre PT-time denne uken.

Men det var en vekker, av den positive sorten.

Nr man er spass lite trent i styrke som jeg har vrt de siste to rene, har man nemlig mulighet til fremgang med bare n trening i uken. Fra sju kilo vekt rett over hodet, gikk vi til 12 kilo. Jeg kan si at det fles p absolutt alle muskelsider av armen i dag, men flelsen av at det faktisk hadde vrt fremgang, var utrolig deilig.

Jeg debatterte med meg selv om det kun var tilstedevrelsen av PTens forventninger som gjorde meg i stand til denne kraftanstrengelsen, men har kommet til at selv det ikke var nok til at jeg skulle klare fake p meg fem ekstra kilo p s kort tid. De f andre gangene jeg har ftt trent, har jeg imidlertid forskt fokusere p teknikk og det har tydeligvis betalt seg.

Det er frste gang jeg har opplevd at jeg selv har klart gjre noe positivt med egentrening, s det er kanskje undvendig si at jeg ble realt svinsete glad av opplevelsen!

- Du skal huske p at om du i for eksempel i sommerferien klarer trene en gang i uken, s har du et langt bedre utgangspunkt starte opp igjen etter ferien enn du vil ha om du tar fullstendig fri, sier Christian. For meg er det alts slik at all trening hjelper. Det er jo utrolig bra flelse vre i s drlig form at selv en treningskt i uka, gir meg store utslag i fremdriften. Jippi for meg!

Og n skal jeg opp i de planlagte tre gangene i uken. Hvor skal dette ende?



Hiv og hoi!

Skrevet av: Vibeke

Treningsprosjektet fikk en usedvanlig treg start da sykdom satte en effektiv stopper for de gode intensjonene i uke 1 av Sats You, alts kom i form p tte uker.

S denne uken startet jeg p ny frisk. Frste gjennomgang var, om ikke en penbaring, s i alle fall en bekreftelse at det tross alt var overkommelig f et resultat i lpet av to uker, selv om jeg ikke har trent p to r.

Personlig trener Christian er ogs klar p det. Det er helt greit starte noe rolig slik at man ikke mter veggen p andre trening. Det betyr ikke at det er noe mindre tung for det.

- Denne vekten er sju kilo, den tyngste vi har er 42, opplyser han blidt. Pingle!

Men vekten som brukes til heves med rett arm over hodet er faktisk helt passe for meg.

Det er et penbart problem at det bre rundt p et barn har gjort meg veldig sterk i min hyre, dominante side og svrt svak i den venstre siden. Her vingler bde knr og armer nr velsene skal tas, mens det p hyre siden str (nesten) fjellsttt.

Mitt program, som du snart skal f se her, er begrenset til fem store velser som skal gjre meg bde sterkere og mer mobil. Jeg har kjrt gjennom det to ganger, en gang med treneren og en gang alene. Det er ikke tvil om at det var tffest frste gangen.

Men enda viktigere er at det kjennes overkommelig. Jeg er ekstremt enkel demotivere, s et program som utfordrer, men som jeg faktisk fler at jeg mestrer er det som jeg br g for. Ellers bare daffer jeg rundt, som s mange andre jeg ser rundt meg. Hah!

Vi lider nok av dette:

Har du kukerundtsyndromet?

Kan to rs forfall stagges p tte uker?

Skrevet av Vibeke

I september tok jeg et bevisst valg etternesten to r som stttemedlem p SATS. Jeg meldte meg ut. Det fltes ekstremt befriende. Som en mllestein ble fjernet og alt det der. Endelig et bevisst treningsvalg, antakelig ikke det riktige, men i alle fall et valg. Stttemedlem har jegvrt med jevne mellomrom i lpet av mitt ti r lange treningsforhold til studiotreninggenerelt.rsaken til det store gapet denne gang er t jeg har vrt gravid og ftt barn.

Under graviditeten ble jeg i stor grad forhindret fra trene. Etterp har jeg ingen god unnskyldning. Det er mulig jeg graver min egen grav, men n har jeg innsett at det er en tid for alt. Og akkurat n er jeg ikke villig til bruke tiden mininne p et treningsstudio.

S dermed var jeg selvflgelig den perfekte forskskanin for SatsYou, kom i form p tte uker. Fakta er at jeg sjelden har flt meg s bra i formen som nr jeg var hjemme i permisjon. rsaken var at jeg gikk og gikk og gikk timer hver dag. Det ga meg ikke ndvendigvis tilbake en spenstig kropp, men det gjorde kondisen uovertruffen, i alle fall til jeg begynte jobbe igjen.

Og ja, jeg er ikke dum. Jeg er klar over at form er noe som m opprettholdes, og per n er jeg vel ikke den som str frst i ken der heller.

Men selv om kondisjonen fles passe fin, s er det noe helt annet med styrken. Motivasjonen likes. Men ok, etter mtet med personlig trener Christian ble jeg likevel ganske entusiastisk. Ikke minst fordi han lovet f velser som jeg kan gjre igjen og igjen til krampa tar meg (og kanskje lre dem riktig ogs!) og ikke en evig gangfart p tredemlla. Dertil trenger jeg bli mer mobil, som de sier i treningskretser. Med andre ord, jeg trenger tye en stiv kropp.

Om treningen samtidig kan stoppe forfallet, er jeg mer skeptisk til, men gjr den det, skal jeg jammen vurdere melde meg inn igjen etter at disse tte ukene er over!

Presentasjon av bloggerne: Vibeke

Skrevet av: Vibeke

Navn: Vibeke Johnsen

Treningsml: Mer mobilitet, f tilbake musklene mine

Skal trene: Sats You

Om meg: 41 r og redaksjonsleder i Side2. Har ikke bedrevet nevneverdig trening i studio de siste to rene siden jeg var gravid. Har gtt uendelig mange mil det siste ret, og har aldri flt at jeg har bedre kondis, men samtidig er jo hele kroppen p vei srover noe som vel egentlig ikke er til unng. nsker ikke se ut som Jennifer Aniston, men nsker meg bedre bevegelse, bedre holdning og ikke minst f tilbake noe av styrken som ser ut til ha tatt seg ferie siden siste treningskt.