hits

Ida

Har mtt veggen. Motivasjon?!

(Dette er treningsprogrammet mitt.)

Av: Ida

N er vi halvveis i dette "Kom i form"-prosjektet.

Siden sist har jeg endeligftt opp mitt nye treningsprogram p Sats.no, og PThar ktvektene p velsene mine. Og ettersom jeg akkurathadde begynt fle at jeg klarte det jeg hadde ftt frst ganske greit, s ble jeg rett og slett litt demotivert nr jeg etter timen var supersliten, hadde vondt i kroppen og til og med ble litt kvalm.

Jeg sliter nok litt med motivasjonen om dagen, og jeg tror det har noe med gjre at jeg i utgangspunktet ikke har et veldig klart ml jobbe mot - bortsett fra generelt bli sunnere og sprekere..

Der er jo snn at man skal bli drevet av klare ke vektene p velsene, men jeg er bare ikke helt der.

Den eneste lsningen for meg er nok drive med noe jeg synes er gy, som dans, aerobic, step og lignende, og jeg skal i alle fall f gjort mer av det.

Motivasjonstips mottas med takk!

--------------------------------------------

Men n er det uansett en ny uke og nye muligheter, og denne uken skal jeg gjre bedre :)

De svake, teite armene mine

Av: Ida

N er det lenge siden jeg har skrevet et innlegg. Det er ikke fordi jeg ikke har trent, men fordi armene mine har vrt helt kaputt.

I tillegg til treningsprogrammet jeg har ftt av Christian s har han ogs sagt at jeg godt kan trene gruppetimer om jeg vil det, og det vil jeg.

S forrige torsdag var det tid for teste ut min frste time p Sats. Jeg skulle dra sammen med en venninne, og hadde av en eller annen grunn trodd at jeg hadde meldt meg p enenkel kondisjonstime. Men jeg hadde visst meldt meg p Body Pump (alts en ren styrketime).

Og egentlig s m jeg si at det gikk overraskende greit med det meste. Det eneste var at armene mine virkelig fikk kjrt seg, og som jeg har sagt tidligere s er ikke armene min strste styrke.

Det som er med slike gruppetimer er at det nrmest er umulig gi seg. For det frste s er jeg slik at jeg helst vil klare det, nr alle andre klarer det, og for det andre var det en svrtengasjert instruktr som hadde timen, og som var mer enn oppmuntrende.Men trjo nesten ikke gi seg-selv om hun sikkert bare mener godt.

Mot slutten av timen hadde jeg faktisk ikke flelse i armene (kan ikke skjnne at dette skal vre nomalt, og jeg skjnner heller ikke hvorfor jeg penbart er s drlig utstyrt i biceps-omrdet), og da var det selvflgelig p tide med armhevinger. Det hjalp ikke at like etter skulle vi ta kneby, og selv om min kjre venninne sa at men det gr jo ikke p armene, s JO, jeg mtte jo holde de hersens vektene i hendene mens jeg gjorde det.

Dagene etter var jeg ikke s stl som jeg hadde trodd, men jeg lurer p om jeg har slitt i stykker ett eller annet inne i armen, for den oppfrer seg i alle fall ikke som normalt, og det er vondt bare holde den rett ut.

Trste bre. N m jeg si at jeg gleder meg til neste PT-time med Christian, som oppmuntrer men som ikke presser meg for hardt. Og neste torsdag skal jeg prve Yoga, tror det er mer i min bane :)


Hper jeg fler meg bedre snart. S blir det mer slik........................ og mindre snn.

velse som utfordrer magemusklene

Skrevet av: Ida

Jeg hadde min frste PT-time tidligere denne uken. Jeg hadde p forhnd gruet meg litt for om det kom til dukke opp velser som jeg rett og slett ikke klarte, s derfor ble jeg ganske lettet da jeg fikk programmet og det viste seg at det slett ikke var et supervanskelig program.

Utfordrende for min del likevel - men ikke uoverkommelig. Som han sier er det viktigste lre seg noen enkle velser som man kan bruke, og s klare gjre det riktig.

Jeg har ftt 8 velser som jeg skal gjre. En av dem er denne:



Jeg skal n p egenhnd g igjennom programmet 2-3 ganger fr vi skal mtes igjen.

Etter ha gjort programmet for andre gang var jeg ikke s stl som jeg ha vrt de to foregende gangene. Jeg er litt usikker p om dette tyder p fremgang, eller om jeg har gjort noe feil, men det fr vi se nr jeg skal g igjennom programmet med PT igjen neste uke :)

...........................................................................
Kosthold
Etter at jeg begynte trenehar jeg merket at jeg blir s mye mer sulten enn hva som er normalt for meg. S jeg spurte Christian om han hadde noen tips til hva man br spise fr og etter trening.

Her er hva PT Christian sa:

"F inn litt energi fr trening. Etter trening skal man spise noen proteinrikt, helst fisk, fugl eller rdt kjtt, men man kan ogs spise melkeprodukter, eller ta seg en proteinbar. Man vil mest sannsynlig trenge litt ekstra energi etter trening ogs, s proteiner pluss mar som gir litt energi er fint.

"Ingenting" du liksom

Skrevet av: Ida

Forrige tirsdag hadde vi en liten prvetime hvor vi skulle g igjennom litt forskjellige velser som alle skal gjre.

S der var jeg og skulle trene sammen med Annemarte og Trine som er rutinerte ringrever mens jeg knapt har lftet en vekt. Streng talt synes jeg velsene var ganske utfordrende, men det er sikkert litt fordi alt fltes nytt ogs. Senere denne uken skal jeg f en ordentlig gjennomgang, og da gr det forhpentligvis litt bedre.

Dagen etter mente Trine p at det vi drev med p tirsdag var "ingenting" og jeg ble ganske fornrmet, ettersom jegslet med bevege armene mine...

Armene er et problem, spesielt siden jeg kjente det i armene ogs p de velsene hvor jeg skulle kjenne det endre steder p kroppen, s det blir et fokusomrde.

Etter ha tatt en prat med PT Christian ble vi enige om ikke kjre alt for hardt i starten, og gjre velser styrker hele kroppen.I tillegg er jeg visst svak rundt midjen,s det skalvi fikse p.Jeg er i mitt 26 r, og merker at kroppen ikke oppfrer seg helt som fr. Og jeg har ingen ml om g verken ned eller opp i vekt, men jeg vil generelt bare fle meg litt kvikkere og sterkere i kroppen. S blir det litt generell trening med bde styrke og kondisjon - som jeg liker :)


Og jeg som egentlig ikke klarer en vanlig armheving en gang.. Smiler, men sliter! (om tte uker klarer jeg forhpentligvis 10) (Foto: Paul Weaver)

I morgen skal jeg prve ut treningsprogrammet jeg skal ha de neste tte ukene. Spennende!

Presentasjon av bloggerene: Ida

Skrevet av Ida.

Foto: Paul Weaver

Treningsml: Bli sprekere og sterkere

Skal trene: Sats You

Om meg: 25 r gammel, og moteansvarlig i Side2. Har tidligere drevet med dans, og er spordisk innom treninggsentre. N er det et r siden sist.. Jeg nsker bare bli litt sterkere generelt sett, og spesielt styrke kjernemusklaturen og rygg/nakke ettersom dette er problemomrder for meg.